امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://khodrobartar.cloob24.com
0
 

به گزارش صبحانه، ماسک سخنرانی خود را با ضرورت ساخت سیستم حمل و نقل پایدار و کاهش آلودگی هوا شروع کرد و آن را دلیل اصلی وجود تسلا اعلام کرد تا از تولید بیشتر اکسیدهای کربن و افزایش دمای هوا کره زمین جلوگیری کند.

او گفت «چشم انداز بلندمدت و محرمانه» تسلا با ساخت خودروی رودستر شروع شد که تولید محدود داشت و هدف این بود تا نشان دهد خودروهای الکتریکی می توانند قابل اطمینان و سریع باشند. در مرحله بعد مدلهای S و X ساخته شد تا سرمایه کافی در اختیار تسلا قرار دهد تا امروز بتواند خودروی ارزان تر مدل 3 را طراحی و تولید کنند. خودرویی که با تیراژ بسیار بالا و قیمتی مناسب برای بیشتر اقشار جامعه ساخته می‌شود.

هدف تسلا هدف رسیدن به ظرفیت تولید سالانه 500 هزار دستگاه خودرو تا سال 2020 است.

ویژگیهای مدل 3
ایلان ماسک در ادامه برای معرفی مدل 3 از ایمنی آن گفت که به طور حتم در همه تست ها 5 ستاره ایمنی را کسب خواهد کرد چرا که تسلا به ایمنی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت می دهد.

همچنین او با اشاره به اینکه «تسلا خودروی کُند نمی سازد» گفت که این خودرو حتی در مدل پایه شتاب صفر تا صد کمتر از 6 ثانیه خواهد داشت و قطعا مدل های سریعتر هم قابل خرید خواهند بود.

مسافتی که این خودرو با یک بار شارژ طی خواهد کرد حداقل 345 کیلومتر است که باز با سفارش باطری های با ظرفیت بالاتر، این مسافت افزایش خواهد یافت. تسلا از اعلام دقیق ظرفیت باطری ها خودداری کرد و تنها به مسافت آن اشاره کرد. همچنین تمام این خودروها به سخت افزارهای رانندگی خودکار تسلا معروف به Autopilot مجهز خواهند بود که در صورت درخواست مشتریان با نصب نرم افزار مربوطه قابل استفاده خواهد بود.


در خصوص فضای داخل خودرو تاکید زیادی بر فضای کافی برای نشستن 5 بزرگسال شد که ایلان ماسک تاکید کرد این فضا بسیار راحت خواهد بود. این فضا به دلیل قرار گرفتن صندلی های جلو در موقعیتی جلوتر از خودروهای عادی به وجود آمده تا فضای زیادی به صندلی های عقب اختصاص یابد. همچنین سقف آن تمام شیشه خواهد بود که حس فضای راحت به مسافران می دهد و مطابق معمول خودروهای تسلا، فضای بار هم در صندوق عقب و هم در جلو به مقدار کافی در نظر گرفته شده است.

شارژ این مدل هم مانند مدل های S و X می تواند از طریق شبکه ی سوپر شارژرهای تسلا امکانپذیر است که در حال حاضر به تعداد 3600 جایگاه در دنیا هستند و تا پایان سال 2017 7200 جایگاه افزایش خواهد یافت.

ظرفیت ساخت تعداد باتری سوالی است که همواره از طرف منتقدان تسلا مطرح می‌شود. تسلا با ساخت کارخانه باتری لیتیوم-یون خود به نام Giga factory در ایالت نوادا می خواهد نیاز خود را تامین کند. این کارخانه که از لحاظ حجم زمین یکی از بزرگترین ساخته های بشر است از لحاظ ابعاد بعد از کارخانه بویینگ در واشنگتن دومین کارخانه بزرگ جهان است و می تواند در زمان تولید کامل معادل تمام کارخانه های تولید این نوع باتری‌ها تولید داشته باشد. البته تولید در قسمتی از این کارخانه از حالا شروع شده است.

در خصوص طراحی ظاهری آن، می توان رگه هایی از هر دو مدل S و X را دید. در جلوی خودرو نبود جلو پنجره که به طور معمول برای خنک کردن موتورهای درون سوز کاربرد دارد خودنمایی می کند. ورودی های باریک عمودی هوا در گوشه های سپر جلو که برای خنک کردن ترمزها استفاده می شوند جذابیت جلوی آن را بالا برده اند.

البته از طراحی چراغ های جلوی آن هم نباید غافل شد که هر بیننده ای را در نگاه اول به یاد پورشه پانامرا می اندازد. در بخش عقب، درب صندوق عقب تمام شیشه ای با شیب زیاد خودروهای کوپه را تداعی می کند. در داخل خودرو یک صفحه ال سی دی 15 اینچی که بر خلاف مدل های قبلی به طور افقی قرار گرفته خود نمایی می کند. البته باید به خاطر داشت که این خودرو در مرحله کانسپت است و ممکن است مانند مدل X که طراحی ال سی دی آن در زمان تولید بازبینی شد دچار تغییراتی شود.

قیمت پایه این خودروی سدان که 35 هزار دلار خواهد بود که با توجه به معافیت های مالیاتی در ایالات متحده، می تواند قیمت آن به زیر 30 هزار دلار برسد.

تا پایان برنامه رونمایی بیش از 130 هزار نفر با پرداخت هزار دلار ودیعه، این خودرو را بدون دیدن ظاهر و قیمتش پیش خرید کردند تا در شروع تولید آن که اواخر سال 2017 خواهد بود اولین کسانی باشند که این خودرو را سوار می شوند.
 
 
 
 
 
 
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه